Toimintaa

Järjestämme monenlaista toimintaa puutarhaharrastajille:

• pihakävelyitä
  • taimenvaihtotapahtumia
  • päivän retkiä lähiympäristöön
  • useamman päivän matkoja Suomeen ja ulkomaille
  • harrastekursseja
  • luentoja jäseniä kiinnostavista aiheista
  • yhteisiä teatteri tms. tapahtumia pikkujoulun merkeissä

Tulevaa toimintaa 2021

Kesäkuu:

10.6. Taimitori klo. 18.00 (toteutuminen vielä epävarma, päätös n. viikko ennen tapahtumaa).  Mikäli taimitoria ei pidetä, kannustamme jäseniämme pitämään omia taimikirppiksiä pihoillaan.

20.6. Avoimet puutarhat -tapahtuma. Kannustamme jäseniämme osallistumaan tapahtumaan joko vierailijana tai avaamalla oman puutarhansa vierailukohteeksi. Ilmoittautuminen 31.5. mennessä https://www.avoimetpuutarhat.fi/tapahtumainfoa/ilmoittautuminen-teemapaivaan/

Juhannusviikko: ”Tuiran alppiruusupuisto” (tarkka ajankohta määräytyy kukinnan mukaan)

Heinäkuu- elokuu:

25.7. Äimäraution avoimet ovet ja kirpputori

Markkuun ryhmäpuutarhan avoimet ovet (päivämäärä ei vielä tiedossa)

Heinä- elokuu: Ainolan puisto

Puutarharetki Pohjanmaalle (epävarma)

5.8. Taimitori

Syys-lokakuu: Sadonkorjuujuhlat (jäsenilta + ruokailu, ”kasvatuskilpailu” mm. suurin kurpitsa, siementenvaihto)

Pihakävelyt:

Pihakävelyitä pyritään järjestämään kesäkuusta lähtien ja siihen liittyen käynnistämme Bongaa piha- kampanjan, jonka avulla haluamme löytää uusia vierailukohteita. Jos sinulla on antaa meille vinkki pihakävelykohteeksi, saat kukkaisan yllätyksen. Kaikille pihansa meille avaaville annamme 50€ lahjakortin. Ilmoita kohteesta joko Merjalle (p. 050 549 3552) tai Tiinalle (p. 040 585 1246). Pihakävelyistä ilmoitamme tapahtumakalenterissa ja Facebook-sivuillamme.

Kilpailut:

Vuoden 2021 vihannes on kurpitsa ja senpä vuoksi julistamme jäsenillemme kurpitsakisan tälle kesälle. Kilpailun ratkaisu nähdään syksyllä yhdistyksen sadonkorjuujuhlissa.  Kurpitsat pääsevät kisailemaan seuraavissa kategorioissa:

1. Suurin kurpitsa (paino kg)
  2. Pisin kurpitsa (pituus cm)
  3. Hauskin kurpitsa

Noudatamme aluehallintoviraston ja Oulun kaupungin päätöksiä kokoontumisissa. Tällä hetkellä Oulussa ei ole sallittua järjestää yli 50 hengen yleisötilaisuuksia ilman erityisjärjestelyjä. Seuraamme tilannetta ja tiedotamme jäseniämme muutoksista ja tulevasta toiminnasta myöhemmin. Toivottavasti koronatilanne helpottaa pian ja voimme nauttia yhteisistä tapahtumista.

Anna toiveita siitä, mitä haluaisit meidän tekevän. Tästä pääset Toiveita lomakkeeseen

Pihakävely Äimäraution siirtolapuutarhalla kesäkuussa 2019