Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Päiväretki Kainuuseen ja Ylä-Savoon

14.7.:08:00 - 21:30

Päivän kestävällä puutarharetkellä suuntaamme Kainuuseen ja Ylä-Savoon. Meillä on kolme mielenkiintoista kohdetta matkallamme. Kajaanissa vierailemme Jääskelöiden puutarhassa, jossa pääosassa on hyötypuutarha ja erilaiset piharakenteet. Heillä on kokeilussa yli 80 tomaattilajiketta ja n. 30 eri valkosipulia. Seuraavaksi menemme Sotkamon taimistolle (www.perhospuutarhuri.fi), joka on erikoistunut luonnon monimuotoisuutta lisääviin kasveihin. Taimiston valikoimissa on perhosia, hyönteisiä ja muita pölyttäjiä houkuttelevia kasveja. Viimeinen kohteemme on Sonkajärvellä sijaitseva ”Ruusutarha”, jossa on mm. 170 erilaista pensasruusua ja 70 pionilajiketta.

Matkan hinta 20 eur jäsenet/25 eur ei-jäsenet. Hintaan sisältyy kahvit (Jääskelöiden piha) ja lounas Vuokattisportin ravintolassa. Matkalle mahtuu 56 osallistujaa. Ilmoittautuminen 30.6. mennessä Merja O’Rourkelle (merjaoro@gmail.com tai 050-5493552). Ilmoita myös lounasta varten mahdolliset ruoka-allergiat ym. Maksu 5.7. mennessä yhdistyksen tilille FI55 5740 5851 5033 03.  Lisätietoihin osallistujan nimi.

Alustava aikataulu

8.00 Lähtö Oulun linja-autoasemalta. Tule paikalle viimeistään 7.50
      10.15 -11.45 Jääskelöiden puutarha, Heinisuontie 2, Kajaani. Kahvit
      12.30-13.30 Sotkamon taimisto